تبلیغات
علمی - آموزشی - فواید تخم مرغ

تخم‌مرغ به لحاظ غذایی ماده‌ای بسیار مفید و مغذی است.

هر تخم‌مرغ بزرگ حدود 70 کالری دارد و منبع سرشاری از پروتئین است که سطح قندخون را تنظیم می‌کند. در واقع پروتئین‌های موجود در تخم‌مرغ با توجه به کیفیت بالایی که دارند، اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند. زرده تخم‌مرغ نیز حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از مشکلاتی که در سنین بالاتر به وجود می‌آیند مانند آب مروارید و آسیب‌های شبکیه چشم جلوگیری می‌کند و علاوه بر این برای جلوگیری از برخی سرطان ها، حملات و بیماری‌های قلبی نیز مفید است.

یک تخم مرغ بزرگ منبع سرشاری از ماده معدنی سلنیوم است. این ماده معدنی با خاصیت آنتی‌اکسیدانی از نابودی سلول‌های بدن جلوگیری کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. همچنین تخم‌مرغ حاوی ریبوفلاوین و ویتامین D است. ریبو فلاوین، یک نوع ویتامین B است که به تبدیل کربوهیدرات به انرژی کمک می‌کند و ویتامین D نیز برای تقویت استخوان و دندان‌ها موثر است.

به گزارش تودی، مطالعات انجام شده در سال 2003 که در مجله طب انگلیس منتشر شده نشان می‌دهد در میان 115 هزار فرد بررسی شده به مدت 14 سال، خوردن روزانه یک عدد تخم مرغ با خطر ابتلا به بیماری‌های گرفتگی عروق کرونر و حملات قلبی ارتباطی ندارد. از طرف دیگر به دلیل احساس سیری که پس از مصرف تخم مرغ به وجود می‌آید به خوردن غذای کمتر و لاغر شدن نیز کمک می‌کند.

در مطالعه دیگری که در سال 2013 و در مجله اروپایی موادغذایی منتشر شده، 30 شرکت‌کننده اعلام کردند که پس از خوردن تخم‌مرغ در وعده غذایی صبحانه احساس سیری کرده و میلی به خوردن غذای بیشتر نداشتند. این افراد زمانی که در صبحانه‌شان تخم مرغ می‌خورند، نسبت به زمان‌های دیگر ناهار و حتی شام کمتری مصرف می‌کردند.




طبقه بندی: علمی آموزشی، 
برچسب ها: تخم مرغ، ویتامین B، ریبوفلاوین،  

تاریخ : چهارشنبه 19 آذر 1393 | 11:28 ق.ظ | نویسنده : کامبیز هوشمند | نظرات
.: Weblog Themes By VatanSkin :.