تبلیغات
علمی - آموزشی

عرق کردن، یکی از مشکلاتی است که در روزهای گرم تابستان انسان را آزار می‌دهد. برخی‌ افراد از بوی عرق کلافه هستند و برخی دیگر از لکه‌هایی که عرق روی لباس‌هایشان برجای می‌گذارد، گله‌ می‌کنند. با این توصیه ها می‌توانید از میزان تعریق بدنتان بکاهید : 


1- استرس‌تان را کم کنید

تنش‌های بیش از حد روزانه و استرس باعث تعریق بیشتر می‌شوند. برای کاهش تعریق، کمی ‌آرام‌تر باشید و استرس خود را کنترل کنید.


2- لباس نخی روشن و کفش چرمی‌ بپوشید

الیاف طبیعی مثل کتان یا پنبه عرق را به خوبی به خود می‌گیرند، در حالی که الیاف مصنوعی آن را جذب نمی‌کنند و باعث رطوبت بیشتر آن ناحیه و بوی بد عرق می‌شوند، بنابراین بهتر است در فصول گرم، لباس‌های نخی نازک و روشن بپوشید که نور خورشید را کمتر جذب می‌کنند و خنک‌تر هستند.

بهتر است کفش را هم از نوع جلوباز و از جنس چرم انتخاب کنید، زیرا کفش‌های بسته آن هم از جنس مصنوعی، باعث تعریق بیشتر پا و بوی نامطبوع آن می‌شوند. 

3- عصاره مریم‌گلی استفاده کنید

برخی گیاهان دارویی مانند «مریم‌گلی» باعث کاهش تعریق می‌شوند. می‌توانید روزانه 25 قطره از عصاره این گیاه را در لیوان آب بریزید و بنوشید، یا به طور موضعی در زیر بغل‌تان بمالید.

نکته: البته مصرف عصاره این گیاه به کودکان، زنان باردار و افرادی که در معرض ابتلا به سرطان پستان هستند، توصیه نمی‌شود.


4- شام سبکی بخورید

اگر شب‌ها در خواب زیاد عرق می‌کنید، قبل از خواب، شام مفصل نخورید، زیرا اگر چند ساعت قبل از خواب، شام سبکی میل کنید، غذایتان سریع‌تر هضم می‌شود و در نتیجه دستگاه گوارش مجبور نیست طی خواب فعال باشد و سموم را به شکل عرق از بدن دفع کند.

 

5- از دئودورانت‌ها یا برچسب‌های ضدتعریق استفاده کنید

برچسب‌هایی در بازار وجود دارند که با قرار زدن آنها در زیر بغل، عرق را جذب می‌کنند و اجازه نمی‌دهند روی لباس لکه‌ای بیفتد.دئودورانت‌هایی نیز وجود دارند که نه تنها بوی نامطبوع عرق را از بین می‌برند، بلکه میزان تعریق را هم تنظیم می‌کنند. در این روزها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

 

6- مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار را کم کنید

 نوشیدن برخی مایعات از جمله چای، قهوه و نوشابه های کولا می‌تواند باعث افزایش تعریق در فصل‌های گرم شود. پس مصرف آنها را به حداقل برسانید.

   

7- اپیلاسیون را فراموش نکنید

تعریق، عکس‌العمل طبیعی بدن برای کاهش دما و رساندن آن به دمای 37 درجه است. عرق ترکیبی از املاح و آب است و بوی نامطبوعی ندارد و آنچه باعث بوی بد آن می‌شود، باکتری‌هایی هستند که روی پوست زندگی می‌کنند و در محیط گرم و مرطوب مثل زیربغل تکثیر می‌شوند.   

موهای این مناطق جایگاه مناسبی برای رشد باکتری‌ها هستند، زیرا رطوبت را در خود نگه‌می‌دارند.بهترین توصیه برای از بین بردن بوی نامطبوع عرق، اپیلاسیون (زدودن موهای زائد) زیربغل و پاها و شستشوی روزانه بدن با صابون یا شامپو و خشک‌کردن کامل بدن از جمله بین انگشتان پا است.

  

8- مقدار پروتئین دریافتی‌تان را متعادل کنید

 هضم غذا با افزایش دمای بدن همراه است. هر چه وعده غذایی‌ای که مصرف می‌کنید حاوی پروتئین بیشتری باشد، دمای بدنتان بالاتر می‌رود و بیشتر عرق می‌کنید. منابع پروتئین عبارتند از : انواع گوشت ها، تخم مرغ و حبوبات.

   

9- آب خیلی سرد ننوشید

 نوشیدن مایعات خیلی سرد باعث ایجاد تغییرات شدید دما در بدن و تعریق بیشتر می‌شود. بر خلاف آنچه تصور می‌کنیم، نوشیدن آب خنک باعث کاهش دما و خنک شدن بدن نمی‌شود. وقتی بدن خنکی آب را احساس می‌کند، عکس‌العمل نشان می‌دهد و سعی می‌کند خود را گرم کند و افزایش دمای بدن در این حالت، باعث تعریق بیشتر می‌شود.

برعکس وقتی مایع گرمی ‌می‌نوشیم، بدن سعی می‌کند خود را خنک کند. ولی از آنجا که نوشیدن مایعات گرم در تابستان دلچسب نیست، بهترین توصیه، مصرف مایعاتی است که دمای ولرم دارند.

  

10- غذاهای کم‌ادویه بخورید

 ادویه‌‌ها می‌توانند باعث بالا رفتن دمای بدن و افزایش تعریق شوند. مصرف سبزی‌هایی نظیر سیر و پیاز نیز روی بوی عرق تاثیر می‌گذارد و آن را بدبو می‌کند.برخی موادغذایی حاوی روی نظیر نان گندم سبوس دار هم همین تاثیر را دارند، اما بدن به روی نیاز دارد و نمی‌توان منابع حاوی آن را از برنامه غذایی حذف کرد.

نیازی نیست با فرارسیدن فصل‌های گرم سال، ادویه را کاملا از برنامه‌غذایی خود حذف کنید، فقط کافی است میزان آن را کاهش دهید.

منبع: مشرق




طبقه بندی: پزشکی بهداشتی، 
برچسب ها: تعریق ُ تابستان ُ کفش چرمی ُ لباس نخی ُ آب خنک ُ ادویه،  

تاریخ : سه شنبه 8 تیر 1395 | 07:54 ب.ظ | نویسنده : کامبیز هوشمند | نظرات

خیلی‌ها دوست دارنددر محل کارشان مورد احترام دیگران قرار گیرند، ولی ما خیلی وقت‌ها در مورد روش به‌دست آوردن این احترام اشتباه می‌کنیم. در این مقاله شما با  راه حل هایی پشنهادی که به شما کمک می کند در محل کارتان صاحب احترام شوید، آشنا خواهید شد:

۱. اعتماد‌به‌نفس نشان دهید

به همکاران‌تان نشان دهید که برای رساندن شرکت به اهدافش مشتاقید و از آنها هم بخواهید اشتیاق‌شان را نشان دهند. اجازه ندهید شغل‌تان شما را از پا در آورد و شخصیتِ فردی‌تان را حفظ کنید. کارفرماهای شما باید از رفتارتان متوجه شوند که شما به انتخاب خودتان برای آنها کار می‌کنید. اجازه ندهید ترسِ از دست دادنِ شغل، مانعِ پیشرفت‌تان شود.

همیشه یک برنامه‌ی پشتیبان برای زمانی که شاید کارتان را از دست بدهید، داشته باشید. اینکه همیشه گزینه‌هایی پیش رویتان داشته باشید به شما اعتماد‌به‌نفس و انعطاف‌پذیری لازم برای بلندپروازی را می‌دهد. درجه‌ای از عمل‌گرایی را برای خودتان تعیین کنید و سپس با توجه به آن، اهداف‌تان را تنظیم کنید

۲. سعی کنید هر وظیفه و مأموریتی که بر عهده‌تان گذاشته می‌شود، به موقع انجام دهید

با این کار هم به سرپرستان و هم به زیردستان‌تان نشان می‌دهید که فردی مسئولیت‌پذیر هستید و به وعده‌هایتان عمل می‌کنید؛ همچنین این کار به دیگران نشان می‌دهد که می‌توانند روی شما حساب باز کنند و این باعث می‌شود آنها به شما اعتماد کنند.اگر فُرجه‌ای که برای کاری به شما داده می‌شود، غیر‌منطقی و ناکافی است، راهی پیدا کنید که با رعایتِ ادب و احترام، این موضوع را به اطلاع کسی که زمان‌بندیِ مورد نظر را تعیین کرده‌ است، برسانید.


ادامه مطلب

طبقه بندی: اجتماعی، 
برچسب ها: اخلاق حرفه ای، موقعیت شغلی، محل کار، احترام، حرفه ای، مهارت در روابط، مهارت در کار،  

تاریخ : شنبه 4 فروردین 1397 | 01:17 ب.ظ | نویسنده : کامبیز هوشمند | نظرات

این روزها بیشتر پدر و مادرها از حرف گوش نکردن فرزندانشان گله دارند. انگار بچه‌های امروزی مانند بچه‌های نسل قدیم حرف شنو نیستند، این در حالی است که بیشتر والدین ادعا می‌کنند بیش از گذشته نیاز فرزندانشان را تأمین می‌کنند. متخصصان معتقدند حرف گوش نکردن فرزندان ریشه در رفتار والدین دارد.

یک متخصص می‌گوید: در گذشته بیشتر مادران هر شب هنگام خواب برای فرزندانشان قصه می‌گفتند. در این فرآیند کلامی مادر به‌عنوان والد مهربان با فرزندش ارتباط برقرار کرده و طی داستان‌گویی الگوهای اخلاقی و رفتاری را به فرزندش منتقل می‌کرد. از سوی دیگر کودک به شنیدن تشویق می‌شد و یاد می‌گرفت که شنونده صحبت‌های مادر یا پدرش باشد.اما این روزها ما والدین موفقی را می‌بینیم که مشغول تحصیل و کار هستند و امکانات اقتصادی مناسبی برای خانواده خود فراهم کرده‌اند اما آنها وقت کافی برای فرزندان‌شان ندارند. متأسفانه در این شرایط ارتباط لازم بین والدین و فرزندان برقرار نشده و نیازهای عاطفی فرزندان نیز تأمین نخواهد شد. چنین کودکی بدون آگاهی از کمبودهای خود با تکنولوژی‌هایی به نام موبایل، تبلت و... وقت می‌گذراند و از آزادی و نحوه وقت گذرانی خود خوشحال است. در این شرایط حس کنجکاوی او ارضا می‌شود، اما مهارت‌های اصلی ارتباطی او تغذیه نخواهد شد. به عبارت ساده‌تر اگر در دوره کودکی اول یعنی سنین قبل از دبستان رابطه کلامی کم اتفاق بیفتد و مهارت شنیدن کودک بخوبی شکل نگیرد او دیگر حوصله شنیدن ندارد و شنونده خوبی هم نخواهد بود.

 




طبقه بندی: روان شناسی، 
برچسب ها: حرف شنوی کودکان،  

تاریخ : جمعه 20 بهمن 1396 | 05:03 ب.ظ | نویسنده : کامبیز هوشمند | نظرات

1-حساسیت بیش از حد: با توجه به این که فرزند شما وارد دوره‏ ی نوجوانی شده و حس استقلال دارد، تذکرها و نصیحت‏های پی در پی شما، به طور غیر مستقیم به او پیام می‏دهد که هنوز بچه است و بزرگ نشده. این پیام، او را به موضع لج می‏کشاند تا استقلال خود را اثبات کند؛ بنابراین، نصیحت‏ها را قطع کنید و به این مسأله، حساسیت چندانی نشان ندهید .

اجازه دهید خود به تحصیل بیندیشد و مسؤولیت‏ پذیری از درون ایجاد شود.

2- محیط ناآرام خانه: اگر با همسر خود مشاجره دارید، و اگر برادر یا خواهر بزرگ‏تر او وی را می‏آزارند، باید متوقف شود.

3-سستی و رخوت با منشأ پزشکی: ممکن است بی‏رغبتی نوجوان به درس، علت پزشکی (کارکرد بد کبد، عفونت کلیه، اختلالات هورمونی) باشد که در این صورت، مراجعه به پزشک لازم است.

4-رژیم غذایی: مصرف پی در پی خوراکی‏های با طبع سرد، نوجوان را دچار سستی می‏کند؛ بنابر این توصیه می‏شود در کنار این گونه خوراکی‏ها، از خوردنی‏های با طبع گرم نیز استفاده کند. مصرف فراوان شیرینی نیز با توجه به هضم سنگین گلوکز، بدن را دچار سستی می‏کند.

5-همانندسازی: احتمال این که بین نزدیکان، بی‏سوادان پولداری باشند و فرزند شما آنان را الگو گرفته باشد، وجود دارد. باید الگوهای باسوادی را از نزدیکان که در زندگی خانوادگی و تربیت فرزند موفق هستند و جایگاه اجتماعی ویژه‏ ای دارند، به او معرفی کنید.




طبقه بندی: علمی آموزشی، 
برچسب ها: درس، بی توجهی، مشاجرات،  

تاریخ : جمعه 20 بهمن 1396 | 04:38 ب.ظ | نویسنده : کامبیز هوشمند | نظرات

از آنجا که برخورداری از آب و هوای سالم، مصرف خوردنی و نوشیدنی‌ها به مقدار کافی،

 داشتن خواب و بیداری، حرکت و سکون به اندازه لازم، استفراغ (فارغ شدن بدن از آلودگی، مواد سمی و زائد از طریق دفع از روده، مجاری ادراری، تعریق و حجامت) و احتباس (نگهداری مواد حیاتی در بدن) و امراض نفسانی جزو موارد سته ضروریه محسوب می‌شوند.

فصل بهار از نظر طبعی گرم و‌تر و در حد معتدل است. به سبب همین اعتدال مزاج است که روح و روان انسان وضعیت بهتری به خود می‌گیرد و این فصل برای افراد در سنین مختلف به خصوص کهنسالان و اشخاصی که طبع سرد و خشک دارند، مناسب است.بدن افراد در فصل زمستان برای تامین حرارت و انرژی به غذای بیشتری برای مقابله با سرما نیاز دارد، بنابراین با مصرف زیاد مواد غذایی، مقدار مواد زائد و غیر ضروری نیز در بدن افزایش پیدا می‌کند.


ادامه مطلب

طبقه بندی: پزشکی بهداشتی، 
برچسب ها: بهار، سکنجبین، سبزی، مزاج، کاهو، میوه، اسفناج،  

تاریخ : سه شنبه 22 فروردین 1396 | 10:52 ق.ظ | نویسنده : کامبیز هوشمند | نظرات

برای از بین بردن سلول های سرطانی، نیاز دارید که حداقل دوسوم وعده 

غذایی را به غذاهای گیاهی و یک سوم بقیه را به پروتئین حیوانی اختصاص دهید. براساس تحقیق انجمن علمی سرطان امریکا این ابزاری مهم برای مبارزه با سرطان است :

انواع توت ها: این میوه ها سرشار از مواد مغذی گیاهی برای مبارزه با سرطان است. توجه داشته باشید که انواع توت ها در رنگ های مختلف حاوی فیتوکمیکال ها یا مواد شیمیایی گیاهی برای جلوگیری از رشد سلول های سرطانی است. مصرف این خانواده از میوه ها از ابتلا به سرطان دهان، پوست، مری و روده بزرگ جلوگیری می کند. مصرف حدود نصف فنجان از انواع توت در روز را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

گوجه فرنگی: مطالعات نشان داده اند که لیکوپن موجود در گوجه فرنگی، از رشد سرطان آندومتر جلوگیری می کند. سرطان آندومتر علت 8 درصد از مرگ و میرهای سالانه در زنان است. گوجه فرنگی هم چنین می تواند با سرطان ریه، معده، و سرطان پروستات نیز مبارزه کند.

سیر: ترکیبات سولفید در سیر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده از رشد تومورها جلوگیری می کند. تحقیقات نشان می دهد که سیر می تواند خطر ابتلا به سرطان معده را نیز کاهش دهد.


ادامه مطلب

طبقه بندی: آیا می دانید ؟، 
برچسب ها: ضد سرطان - سلول - انگور - سیر - کلم - توت ها -پرتقال - چای سبز -- گوجه فرنگی -،  

تاریخ : یکشنبه 24 مرداد 1395 | 06:41 ب.ظ | نویسنده : کامبیز هوشمند | نظرات

بایدها :

.1با آمادگی قبلی به كلاس برویدمواد و وسایل، نوع پرسش‌هاوفعالیت‌ها را قبلاً  آماده كنید. 

2. در جلسه اول، خود و روش خود را معرفی كنید:

دانش‌آموزان از همان ابتدا مایلند و حق دارند با روش كار شما، نوع امتحان كردن، نوع سوال‌ها، مقدار تكلیف شب، دفاتر و وسایلی كه از قبل باید تهیه كنند و حتی استراحت چند دقیقه‌ای و مختصری كه ممكن است در وسط جلسه درس به آنان می‌دهید، آشنا شوند. حتی در ابتدای هر جلسه باید خلاصه‌ای از درس گذشته و آن‌چه را كه می‌خواهید درس بدهید، برای دانش‌آموزان بگویید.

.3 نظم داشته باشید:

در این‌جا هم منظور راحتی فیزیكی ( آیا همه تابلوی كلاس را خوب می‌بینند وخوب می‌شنوند؟) و راحتی فكری ( اجازه ی پرسش‌  و شركت در بحث) است.


ادامه مطلب

طبقه بندی: مدیریت و برنامه ریزی، 
برچسب ها: کلاس داری - نظم - آمادگی،  

تاریخ : سه شنبه 19 مرداد 1395 | 07:22 ب.ظ | نویسنده : کامبیز هوشمند | نظرات
.: Weblog Themes By VatanSkin :.

تعداد کل صفحات : 28 ::      1   2   3   4   5   6   7   ...