تبلیغات
علمی - آموزشی

انسان آزاد آفریده شده است اما همیشه در زنجیری است که خود بافته است.

♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠ ♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠

افراد سست اراده همیشه منتظر معجزه ها و رویدادهای شگفت انگیزند اما افراد قوی ، خود آفریننده معجزه ها و رویدادهای شگفت انگیزند.

♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠ ♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠

سعی کنید همانگونه باشید که می خواهید دیگران شما را (آنگونه) ببینند .

♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠ ♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠

ساده ترین درس زندگی این است ،هرگز کسی را آزار نده.

♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠ ♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠

آسایش زمان نمی شناسد ،هرگاه خسته شدی بیاسای.

♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠ ♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠

برای آنکه بتوانیم کسی رادوست داشته باشیم به زمان و آگاهی نیاز داریم . برای دوست داشتن ابتدا باید داوری کرد و برای برتری دادن ،باید نخست سنجید.

♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠ ♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠

به طور کلی اشخاصی که زیاد میدانند ، کم حرف میزنند و کسانی که کم میدانند ، پرحرف هستند.

♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠ ♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠

فحش دلیل کسانی است که حق ندارند.

♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠ ♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠

بزرگترین تفاوت انسان و حیوان ،فهم و اندیشه نیست ،بلکه اراده و اختیار اوست.

♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠ ♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠

میتوان حقیقتی را دوست نداشت ، اما نمیتوان منکر آن شد.

♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠ ♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠

امید و آرزو آخرین چیزی است که دست از گریبان بشر برمی دارد.

♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠ ♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠

احساس دل ، بالاتر از منطق است.

♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠ ♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠

بیشتر از سخن گفتن گفتارت را بسنج ، چنان که پیش از کاشتن تخم ، شخم میزنی.

♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠ ♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠

آنچه بار زندگی را بر دوش ما سنگین تر می سازد ، عموماً زیاده روی در خود زندگی است .

♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠ ♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠

انسان آزاده از مادر آفریده شد .

♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠ ♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠

اندیشه های صرفاً ذهنی و کلی ،منشا بزرگترین خطاهای بشرند.

♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠ ♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠

هر پدیده ای زمانی که از دست آفریدگارش بیرون می آید خوب است و همین که بدست انسانها می افتد به تباهی می گراید .

♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠ ♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠

ایمان داشتن به توانایی های خویش ، نیمی از موفقیت و کامیابی است .

♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠ ♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠

بهترین وسیله برای جلب محبت دیگران ، نیکی کردن به آنهاست.

♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠ ♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠

در مقابل همه چیز می توان مقاومت کرد جز نیکی و خوبی.

♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠ ♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠

هر کس لطف بهار می خواهد باید دشواری زمستان را تحمل کند.

♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠ ♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠



طبقه بندی: علمی آموزشی، 
برچسب ها: ژان ژاک روسو،  

تاریخ : دوشنبه 17 آذر 1393 | 11:20 ق.ظ | نویسنده : کامبیز هوشمند | نظرات

برای از بین بردن سلول های سرطانی، نیاز دارید که حداقل دوسوم وعده 

غذایی را به غذاهای گیاهی و یک سوم بقیه را به پروتئین حیوانی اختصاص دهید. براساس تحقیق انجمن علمی سرطان امریکا این ابزاری مهم برای مبارزه با سرطان است :

انواع توت ها: این میوه ها سرشار از مواد مغذی گیاهی برای مبارزه با سرطان است. توجه داشته باشید که انواع توت ها در رنگ های مختلف حاوی فیتوکمیکال ها یا مواد شیمیایی گیاهی برای جلوگیری از رشد سلول های سرطانی است. مصرف این خانواده از میوه ها از ابتلا به سرطان دهان، پوست، مری و روده بزرگ جلوگیری می کند. مصرف حدود نصف فنجان از انواع توت در روز را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

گوجه فرنگی: مطالعات نشان داده اند که لیکوپن موجود در گوجه فرنگی، از رشد سرطان آندومتر جلوگیری می کند. سرطان آندومتر علت 8 درصد از مرگ و میرهای سالانه در زنان است. گوجه فرنگی هم چنین می تواند با سرطان ریه، معده، و سرطان پروستات نیز مبارزه کند.

سیر: ترکیبات سولفید در سیر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده از رشد تومورها جلوگیری می کند. تحقیقات نشان می دهد که سیر می تواند خطر ابتلا به سرطان معده را نیز کاهش دهد.


ادامه مطلب

طبقه بندی: آیا می دانید ؟، 
برچسب ها: ضد سرطان - سلول - انگور - سیر - کلم - توت ها -پرتقال - چای سبز -- گوجه فرنگی -،  

تاریخ : یکشنبه 24 مرداد 1395 | 06:41 ب.ظ | نویسنده : کامبیز هوشمند | نظرات

بایدها :

.1با آمادگی قبلی به كلاس برویدمواد و وسایل، نوع پرسش‌هاوفعالیت‌ها را قبلاً  آماده كنید. 

2. در جلسه اول، خود و روش خود را معرفی كنید:

دانش‌آموزان از همان ابتدا مایلند و حق دارند با روش كار شما، نوع امتحان كردن، نوع سوال‌ها، مقدار تكلیف شب، دفاتر و وسایلی كه از قبل باید تهیه كنند و حتی استراحت چند دقیقه‌ای و مختصری كه ممكن است در وسط جلسه درس به آنان می‌دهید، آشنا شوند. حتی در ابتدای هر جلسه باید خلاصه‌ای از درس گذشته و آن‌چه را كه می‌خواهید درس بدهید، برای دانش‌آموزان بگویید.

.3 نظم داشته باشید:

در این‌جا هم منظور راحتی فیزیكی ( آیا همه تابلوی كلاس را خوب می‌بینند وخوب می‌شنوند؟) و راحتی فكری ( اجازه ی پرسش‌  و شركت در بحث) است.


ادامه مطلب

طبقه بندی: مدیریت و برنامه ریزی، 
برچسب ها: کلاس داری - نظم - آمادگی،  

تاریخ : سه شنبه 19 مرداد 1395 | 07:22 ب.ظ | نویسنده : کامبیز هوشمند | نظرات

عرق کردن، یکی از مشکلاتی است که در روزهای گرم تابستان انسان را آزار می‌دهد. برخی‌ افراد از بوی عرق کلافه هستند و برخی دیگر از لکه‌هایی که عرق روی لباس‌هایشان برجای می‌گذارد، گله‌ می‌کنند. با این توصیه ها می‌توانید از میزان تعریق بدنتان بکاهید : 


1- استرس‌تان را کم کنید

تنش‌های بیش از حد روزانه و استرس باعث تعریق بیشتر می‌شوند. برای کاهش تعریق، کمی ‌آرام‌تر باشید و استرس خود را کنترل کنید.


2- لباس نخی روشن و کفش چرمی‌ بپوشید

الیاف طبیعی مثل کتان یا پنبه عرق را به خوبی به خود می‌گیرند، در حالی که الیاف مصنوعی آن را جذب نمی‌کنند و باعث رطوبت بیشتر آن ناحیه و بوی بد عرق می‌شوند، بنابراین بهتر است در فصول گرم، لباس‌های نخی نازک و روشن بپوشید که نور خورشید را کمتر جذب می‌کنند و خنک‌تر هستند.

بهتر است کفش را هم از نوع جلوباز و از جنس چرم انتخاب کنید، زیرا کفش‌های بسته آن هم از جنس مصنوعی، باعث تعریق بیشتر پا و بوی نامطبوع آن می‌شوند. 


ادامه مطلب

طبقه بندی: پزشکی بهداشتی، 
برچسب ها: تعریق ُ تابستان ُ کفش چرمی ُ لباس نخی ُ آب خنک ُ ادویه،  

تاریخ : سه شنبه 8 تیر 1395 | 07:54 ب.ظ | نویسنده : کامبیز هوشمند | نظرات

مطالعات نشان داده‌اند کرفس‌ فوایدی فراوان برای سلامتی بدن انسان دارد. 

برای مثال، کرفس برای جلوگیری از سرطان، تسکین درد، کاهش وزن، کاهش ناراحتی‌های سندرم پیش از قاعدگی، دفع پشه، و کاهش فشار خون بسیار مفید است. اگر شخصی برای یک هفته به صورت روزانه کرفس میل کند، فورا به فواید شگرف و فوق‌العاده‌ی این سبزی برای بهبود سلامت عمومی بدن‌اش پی می‌برد.

کرفس از جمله سبزی‌هایی است که مملو از آب و سرشار از مواد مغذی، ویتامین‌ها، و مواد معدنی است که به تنهایی می‌تواند رقیبی سرسخت برای نوشیدنی‌های ورزشی و انرژی‌زایی باشد که در بازار به فروش می‌رسند. قابلیت کرفس‌ در بازیابی انرژی بدن بعد از فعالیت‌های شدید، مستقیما ناشی از وجود مقدار زیاد آهن، روی، منیزیوم، پتاسیم، کلسیم، و ویتامین‌های A، C، E، K، B۱۲ و غیره است. به علاوه، این ویتامین‌ها و مواد معدنیِ قوی مستقیما باعث ایجاد محیطی مناسب برای ترمیم سلول‌های آسیب‌دیده می‌شوند.


ادامه مطلب

طبقه بندی: علمی آموزشی، 
برچسب ها: کرفس ُ خواص کرفس ُ آب کرفس ُ ویتامین سی ُ ضد سرطان،  

تاریخ : سه شنبه 8 تیر 1395 | 02:29 ق.ظ | نویسنده : کامبیز هوشمند | نظرات

دکتر بیاتی : یکی از بیماری‌های سیستم اعصاب مغز و نخاع، بیماری ام اس است که در آن غلاف اعصاب دچار التهاب و باعث اختلال در هدایت سریع پیام‌های عصبی می‌شود.

وی افزود: در این بیماری نواحی بسیاری از مغز و نخاع به صورت لکه‌هایی ملتهب می‌شود. به همین علت این بیماری تحت عنوان اسکلروز متعدد یا به طور مخفف ام اس نامیده می‌شود.

بیاتی، ضعف حرکتی اندام‌ها، سرگیجه و لرزش، کاهش دید و دوبینی، افسردگی، اختلال در حافظه و مشکلات مثانه و روده از جمله تکرر ادرار و یبوست را از علایم شایع این بیماری دانست و گفت: در این بیماری، اندام‌های حسی و حرکتی دچار اختلال می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه علت اصلی این بیماری هنوز نامشخص است، تصریح کرد: مجموعه‌ای از عوامل ژنتیکی و محیطی در ابتلا به این بیماری موثر هستند.

این متخصص مغز و اعصاب، سن شایع بروز این بیماری را سنین ۲۰ تا ۴۰ سالگی دانست و خاطرنشان کرد: احتمال انتقال ام اس از مادر مبتلا به فرزندان دو تا چهار درصد است.

بیاتی اظهار کرد: هنوز درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد و درمان‌های کنونی بیشتر در راستای جلوگیری از پیشرفت بیماری و کنترل آن است.

سلامت نیوز




طبقه بندی: پزشکی بهداشتی، 
برچسب ها: ms ُ ام اس ُ اعصاب،  

تاریخ : شنبه 5 تیر 1395 | 02:57 ق.ظ | نویسنده : کامبیز هوشمند | نظرات

هر چه شدت فعالیت ورزشی کمتر باشد، درصد بیشتری از چربی 

در بدن سوزانده می‌شود، اما این را هم نادیده نگیرید که در طول فعالیت‌های سبک، بدن کالری کمتری نسبت به انجام ورزش‌های سنگین و حرفه‌ای می‌سوزاند؛ مثلا اگر شما قصد کم کردن یک کیلو اضافه وزن را داشته باشید، باید 10 روز، روزی یکی دو ساعت پیاده روی کنید یا دو روز، روزی سه چهار ساعت بدوید.   
در حقیقت، درست است که هنگام انجام ورزش‌های سبک، چربی بیشتری سوزانده می‌شود، اما با ورزش‌های سنگین کالری بیشتری از دست می‌رود و فرد زودتر به وزن ایده ‌آل خودش نزدیک‌تر می‌شود. در واقع، وقتی شما چربی بیشتری در اثر فعالیت‌های سبک می‌سوزانید، آن میزان چربی را در وعده غذایی ‌تان جایگزین می‌کنید، در حالی که در طول فعالیت‌های سنگین، چربی و کربوهیدرات اضافه‌تر از حد معمول سوزانده می‌شوند.

بنابراین اگر اضافه وزن ندارید، بهتر است به همان ورزش‌های سبک که انرژی زیادی هم برای انجام دادن‌شان لازم نیست، بسنده کنید، اما اگر از اضافه وزن رنج می‌برید و نمی‌توانید بیشتر از 30 دقیقه در روز به ورزش اختصاص دهید، حتما این 30 دقیقه را صرف انجام ورزش‌های سنگین و درست و حسابی مثل دویدن کنید.      

طیبه خزعلی




طبقه بندی: پزشکی بهداشتی، 
برچسب ها: ورزش، چربی، قند،  

تاریخ : چهارشنبه 11 آذر 1394 | 10:03 ق.ظ | نویسنده : کامبیز هوشمند | نظرات
.: Weblog Themes By VatanSkin :.

تعداد کل صفحات : 28 ::      1   2   3   4   5   6   7   ...